lauantai 27. helmikuuta 2010

Kulissien takaa



Tuttava uteli blogista, joten ajattelin kirjoittaa ylös minkä speksin mukaan on tullut sisältöä tuotettua. Parempi määritellä jälkikäteen kuin etukäteen - sen olen töissä oppinut.

Minä. Vaikka sisältö on asiaa, on lähtökohta henkilökohtaisuus. Blogin nimen sukututkija olen minä ja ilman minua ei ole mitään. Tässä blogissa siis.

Huumori. Vaarallista yrittää tekstissä kun lukijat eivät enimmäkseen minua tunne. Mutta toisinaan silti yritän. Ja harvemmin otan asioita hirveän tosissani.

Lähteet. Jos kerron tutkimustuloksia, kerron myös mistä aineksista ne syntyivät. Jos referoin tai lainaan tekstiä (tai kuvan), kerron mistä se on peräisin. Jos kyseessä on verkkolähde, annan linkin.

Tekeminen. Ensisijaisesti kerron siitä mitä olen lukenut, tutkinut, nähnyt, löytänyt... Tarkoitus ei ole ainoastaan pitää kirjaa aikaansaannoksista ja jakaa tietoa vaan myös - toivottavasti - antaa ajatuksia siitä mitä itse voisi tehdä huviksi/hyödyksi.

Tarkoitus. Alunperin blogin tarkoitus oli olla työpäiväkirja. Siitä ollaan jo aika kaukana. Mutta mihin tarkalleen on päädytty, ei ole selvää. Kirjoittaminen jatkuu niin kauan kuin se on hauskaa ja lukijoita enemmän kuin yksi.

Ei kommentteja: