Virtuaalisessa journal.fi-selailussani tuntui tulevan vastaan huomattavan paljon uskontotiedettä. Julkaisuissa, joista en (tietenkään) ollut koskaan kuullutkaan.
Kuten esimerkiksi Nordisk judaistik/Scandinavian Jewish Studies, jossa oli julkaistu André Swanströmin artikkeli Ivan Baruch Kutisker in Finland (ilman pysyvää tunnistetta, mutta CC-lisenssillä varustettuna).
Tårta på tårta -fiilis syntyi kun jokseenkin heti tämän jälkeen tuli eteen Scripta Instituti Donneriani Aboensiksen vuonna 2016 julkaistu Jewish studies in the Nordic countries today, jossa on mukana Laura Katarina Ekholmin ja Simo Muirin artikkeli Name changes and visions of ”a new Jew” in the Helsinki Jewish community (ilman pysyvää tunnistetta, mutta CC-lisenssillä varustettuna).
Samassa julkaisusarjassa vuodelta 1991 The Saami Shaman Drum, 1990 Old Norse and Finnish Religions and Cultic Place-Names, 1987 Saami Religion sekä kiinnostavan näköisiä artikkeleita viime vuosilta
- Olle Sundström: Is the shaman indeed risen in post-Soviet Siberia?
- Visa Immonen, Jussi-Pekka Taavitsainen: Finger of a saint, thumb of a priest: medieval relics in the Diocese of Turku, and the archaeology of lived bodies
- Susanna Åkerman: Queen Christina’s esoteric interests as a background to her Platonic Academies
- Eila Helander: Source criticism and cultural models: constructing life histories of women missionaries
- Stefan Olsson: Peace Agreements Through Rituals in Areas of Confrontation in the Viking Age
- Simon Nygaard: Sacral rulers in pre-Christian Scandinavia: The possibilities of typological comparisons within the paradigm of cultural evolution
- Markus Mononen: Noitarummut muutoksen kuvastajina
- Johan Bastubacka: Vastaväittäjän lausunto Aila Viholaisen väitöskirjasta “Katseita keskiaikaisiin kuviin — Uskomaansaattamista, kuvittelua ja tutkimusta”
- Outi Pohjanheimo: Oma, oikea usko — toisten väärä taikausko.
- Aila Viholainen: Kuvittelemalla luotua — keskiaikainen kuvamaailma, uskomaansaattaminen ja merenneito
- Tuomas Martikainen: Turun tuomiokirkko – kuinka kirkko tuotteistetaan?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti